game internet mobile technologie

Apple iRadio

Im bliżej WWDC tym coraz więcej plotek. Jedną z nich jest to że Apple wprowadzi iRadio. Moim zdaniem jest to niezwykle prawdopodobne, już przed premierą iOS 6 specjaliści się wypowiadali że Apple ma technologię i chce zawalczyć na tym rynku.

Kilka rzeczy wskazuje na to że zobaczymy nową funkcję mającą konkurować np z Spotify.

Fotolia_45421988_Subscription_XXL

Apple od jakiegoś czasu negocjuje umowę z ostatnią firmą z wielkiej trójcy – Sony, dotyczącą dystrybuowania muzyki nowym kanałem. Plotki głoszą że się udało wypracować kompromis. Z pozostałymi firmami muzycznymi podobno umowy są podpisane. The Wall Street Journal twierdzi że umowa z Warner Music zawiera informacje o przekazaniu 10% od przychodów z reklam. Jest to o tyle ciekawe że np Pandora Media Inc płaci wytwórniom prawie połowę mniej (czyżby Apple było pod murem). Nawet jeśli z Sony nie udało się do tej chwili podpisać umowy to Apple może spróbować uruchomić usługę i pokazać niezdecydowanym że jednak warto (choć nie zakładam 100% sukcesu takiej usługi bez firmy Sony czy Warner).

Technologia streamingu jest gotowa i użyta na przykład przy promocji albumu „Daft Punk” (dziś można przetestować na najnowszym albumie „Black Sabbath”). Działa znakomicie, i mało prawdopodobne aby była stworzona do promocji raz na miesiąc jakiegoś topowego albumu.

Ludzie zaczynają się odwracać od rewolucyjnego sposobu dystrybucji jakim było iTunes Store i przenoszą się do Rdio, Spotify czy nawet Google Music. Aby zatrzymać exodus muszą pokazać usługę która przebije wszystkich i pod względem oferty i pod względem funkcjonalności.

Pytanie pozostaje jedno – czy nie za późno? Ja wirze że mimo braku Jobsa Apple potrafi to jeszcze osiągnąć i sam za chwilę przekonam się do streemingu.

Michał Galubiński / 9 czerwca 2013

blog comments powered by Disqus